Pages

28 October 2009

SENSITIF atau TAK SENSITIF???

Sensitif.... Tak Sensitif... Sensitif.... Tak Sensitif...


Cakap pasal sensitif dengan tak sensitif. Aku nak tanya korang adakah aku yang terlalu sensitif atau mereka yang tak sensitif bila..


1. Kau terkontang-kanting menyiapkan sesuatu yang menjadi trend or kebiasaan dalam organisasi kau padahal ada je orang lain yang lebih senior dari kau. Tapi bila kau dah siapkan, ada lak cakap2 sumbang yang membuatkan telinga kau cam berbulu je bila ada mulut longkang cakap,  "Ini je yang kau mampu lakukan???"


2. Kau memang dah penat tapi diam lagi. Terpaksa tahan muka-muka annoying. Haisshh..


3. Kau berhujan dengan menumpang moto member merangkap penunggang moto berkaliber, meredah hujan lebat sambil terkial-kial bawak 8 plastik besar *saiz macam plastik hitam yang isi sampah tu* Ok! Serius lawak sampai ada senior yang nampak then tawarkan bantuan. Tapi still la kau kena bawak 3 plastik naik motor sebab senior tu kereta kecik je. Tapi bila kau sampai, hanya cebikan bersulam kata, "Ala, basah sikit je tu." Sedangkan air hujan terasa terus menyerap sampai ke tulang. *ok tipu. basah sampai terasa kat kulit je*


4. Kau terima,kau redha, kau ikhlas menabur budi hingga sampai saat berjayanya majlis itu. Kau menyumbang tanpa kira tugas itu di luar tanggungjawab kau sebab fikir 1 je, nak majlis berjalan lancar. Tapi ada lagi mulut longkang yang cakap,  "Apa jek tugas die tu?"


5. Masa kau susah payah buat kerja untuk majlis tu, takda yang nak tolong pun. Tapi masa majlis berlangsung, ada yang berlagak VVIP. Kau? Duduk belakang tabir.


* Serius aku BENCI kena buli. Bye!

No comments: