Pages

16 April 2010

9 NAFSU!!!

Aku....tak pernah paksa sesiapa untuk kawan dengan aku!

Aku....tak pernah paksa sesiapa suka kat aku!

Aku....tak pernah paksa sesiapa puji2 aku!

Aku....tak pernah paksa sesiapa ikut jahat macam aku!



So...tolong!!bila aku cakap,nanti ade lak kata aku touching..

Pehal nak cakap belakang beb?

Betul la..perempuan nie memang ada 9 NAFSU.

salah satu nafsu yang paling perempuan suka ---> MENGUMPAT!!



Aku bukan tetibe jek alim..tapi agak2 lah nak kutuk pun..

Pehal nak story2 belakang??Takut nak cakap depan??

Wak lu!!! betul la, orang kata sebelum nak mengata orang, tengok diri sendiri dulu..



Ada tengok diri kau??

Manusia nie memang takkan senang kalau orang lain lebih bagus dari dia!

Ada aku kacau tepi kain kau??sendiri mahu ingat la beb..



Kau jaga hal kau sudah..masa aku terkial2 ade kau offer kat aku?

Takde kan??kan??so kau janganlah nak riuh2 kat belakang!

Tak puas hati cakap!!nak story belakang pehal??bagus sangat ke?



Aku bukan tak boleh nak terima teguran..

Rasanya aku akan lebih appreciate kalau kau terus-terang ngan aku..

Rasanya aku akan terima teguran kau kalau depan2..

Nie story belakang nape wehh?? Apa faedah yang kau dapat??

Aku rasa kalau kau kat tempat aku, kau akan buat benda yang sama la..

So tak payah la nak mengata kat belakang..



Hidup nie sekejap je..Ada orang pernah bagitahu kat aku dulu..

Aku pegang sampai sekarang..

Tapi aku tak faham dengan kau bila kau masih jugak buat story kat belakang aku..

Aku kurang berkenan lah cara kau,beb..



Takpala,aku memang tak kan pernah layak nak mengubah sesiapa pun..even aku akui diri aku sendiri banyak sangat kelemahannya. aku sedar diri aku siapa.. tapi kalau lah betul niat kau baik, kenapa tak tegur depan2??kenapa mesti buat cerita di belakang??kenapa??



Ok..full stop!aku tahu kau memang akan terus menuding jari mengatakan aku yang bersalah..ye lah, aku kan JAHAT! kan??kan??takpe, aku terima semua nie.. Takpala, aku cuma harap kau takkan buat benda yang sama pada orang lain.. Kesian kat orang lain tu.. Diaorang tak 'SEJAHAT' aku di mata kau so janganlah buat story pasal orang lain selain aku..



Aku faham + bangga jugak ada insan macam kau. Terima kasih banyak menyumbangkan PAHALA FREE kat aku.. Cikgu aku pernah cakap : "Kalau kamu mengata kawan kamu dan dia tak redha dengan tindakan kamu, esok2 di akhirat sana Allah soal tuduhan2 kamu. Tak payah tunggu kat akhirat pun, Allah bayar cash kat kamu di dunia nie". Takpala, aku redha kau buat cerita pasal aku di belakang aku even kau menyebarkan cerita di depan aku, di kiri hatta di kanan kau sekalipun, aku redha.. Terima Kasih banyak2...



Kau menyedarkan aku tentang satu jenis lagi manusia yang ada di muka bumi nie..Terima kasih!

Moga Allah ampunkan aku dan kau..AMIN...

nota kaki:maaf entri nie agak emo..

No comments: