Pages

24 April 2013

Tahun Terakhir


Tahun terakhir. Meniti semester kedua yang terakhir hanya tinggal beberapa hari lagi. Ditolak dengan kuliah yang tinggal sesi bab hujung-hujung, ditolak lagi dengan taklimat sana-sini, ditolak dengan seminar dan kertas cadangan Kajian Tindakan. Ya! Tinggal beberapa hari sebelum peperiksaan semester 7 dan kemudian bercuti.

Tahun terakhir ini terasa cepat sangat berakhir. Mungkin bila aku buka mata kemudian hari, aku cuma ada beberapa hari di kampus ini. Mungkin juga detik-detik akhir gelak, merepek dengan kawan sekuliah. Jadual padat menyebabkan komunikasi semakin kurang. Bukan sebab sombong tapi hakikatnya rehat terasa lebih penting kadang-kala. Jadi andai kata ada terperasan aku tak menegur tu, awal-awal aku mohon maaf. Bukan apa, hati orang ni lain-lain. Kita tak berniat pun kadang-kala orang anggap lain. Penyelesaian yang mungkin boleh membantu adalah dengan perkataan MAAF.

Minggu ini akan berakhir juga. Melengkapkan lagi detik-detik yang cepat sangat berjalan sekarang ni. Sebelum minggu berakhir, tugasan kertas cadangan untuk Kajian Tindakan perlu diselesaikan. Moga-moga Allah permudahkan semua urusan aku dan kalian. Amin.


Susun jadual untuk dapatkan peluang bernafas dengan lebih baik minggu hadapan. 
Permudahkanlah urusanku, ya Allah.. :)

No comments: