Pages

09 May 2010

surat CHENTAS untuk Incik Ben

Korang kenal tak sape Incik di atas ini?? Dia sangat fofular bagi sumer bloggers yup? Tak salah rasanya nak declare beliau sebagai antara blogger best yang mewarnai dunia blogging. Nama beliau ialah Incik Ben Ashaari. Tergerak hati nie nak join SEGMEN JELAJAH BLOG BULAN JUN 2010 setelah Incik Ben menghantar mesej di inbox Facebook aku.. Terharu tak? Angau sekejap tengok mesej Incik Ben di situ.

Maka, dengan rasa rendah diri aku menulis surat CHENTAS pendek ini untuk Incik Ben. Sudi-sudilah membaca wahai Incik Ben.

"Incik Ben,
Aku ini cumer blogger amatur. Sudahlah tidak fofular, banyak tak tahu pula. Jadi Incik Ben, ku mahu Incik Ben terjah jugak blog tak seberapa aku nie..Incik Ben, datangla..datangla... Blog ku menunggu saat diterjah oleh mu. "


Sekian.
Salam blogger innocent..

Ok, semua. Sape-sape yang masih tak kenal dengan Incik Ben, baik cepat-cepat kenal. KLIK SINI. (promote Incik Ben dengan harapan beliau terharu kembang kempis sekejap :P ) Yang pastinya aku sangat-sangat admire gaya penulisannya. Membaca 1 entri beliau, membuatkan aku scroll ke bawah dan ke bawah untuk baca sampailah habis. Penulisan simple dan bersahaja dari beliau menjadikan beliau fofular dalam kalangan kaum bloggers especiali kaum hawa. Blogger yang telah dipromote dalam blog beliau turut sama fofular kerana beliau, maka aku pon nak jugak mencuba nasib ku ini.. Makanya Incik Ben, terjah blog saya dong! :)

Syarat sesi terjah-menerjah sangatlah mudah iaitu Incik Ben telah memberi assignment untuk dilaksanakan oleh Chegu Along dengan baik. (assignment yang lecturer bagi lom siap lagi.. :P)

a) letak header BEN ASHAARI BLOG. (done)

b) berikan nama samaran anda dan blog anda.. ceritakan latar belakang blog anda.. lagi panjang lagi best.. (done)

Nama samaran : Chegu Along. Nama blog : Chegu Along tempat cikgu memekak!
Latar belakang? Blog peribadi yang memuatkan kisah-kisah yang melanda diri sebagai manusia yang hidup di muka bumi, bakal guru, anak, kawan dan sewaktu dengannya. Turut menjadi tempat meluahkan perasaan yang terpendam jauh di lubuk hati badan yang montel ini. :)

c) dari mana anda mengetahui segmen ini. (done)
memang dah ramai yang join segmen nie tapi tidak berkesempatan oleh sebab assignment yang berlambak-lambak menuntut untuk disiapkan. Ringkasnya, aku tahu dari mesej Incik Ben di Facebook terus menerjah ke blog Incik Ben sendiri lalu terus join sesi terjah menerjah ini. adoii..berapa banyak kali lalu da..

Selesai tugasan assignment yang diberikan Incik Ben. Blog ku ini menunggu detik diterjah Incik Ben.. Semoga surat CHENTAS ku terbalas oleh Incik Ben.. AMIN..

2 comments:

Anonymous said...

jelajah sini >.<

Azrul Hisham said...

salam ziarah (^_^)

datang guling2 dari blog ben :)