Pages

12 July 2012

Sayang Masih Seperti Dulu

Kebelakangan ini kerapkali badan terasa sakit-sakit. Mungkin itu petanda Allah menarik rahmatnya perlahan-lahan. Namun Alhamdulillah, masih diberi kesempatan menyelesaikan apa yang wajib, yang perlu diuruskan dan diselesaikan. Sempat juga memenuhi jemputan ke sana-sini, masih sempat juga berkumpul untuk usrah, sempat lagi luangkan masa untuk hal-hal dunia. Sempat lagi, mudah-mudahan. Kelapangan meskipun sudah beberapa tugasan berderet menanti, buat aku terfikir.


Secara logiknya, manusia kebanyakannya rasa apa yang mereka buat betul. Itu persepsi masing-masing. Terpulang. Sebab itu aku lebih senang jika kamu tegur salah silapku, nasihat dan bimbing apa yang salah. Bukankah sahabat cerminan diri? Maka, melalui persepsi kamu, kamu menilai aku. Yang mana salah, direct talk. InsyaAllah, itu lebih aku senangi. Jadi, kamu si sahabat yang terasa aku makin jauh, maafkan aku. Mungkin itu tidak aku sedari. Maaf dan maaf. Sungguh, aku masih seperti dulu. Aku masih senang dengan kamu. Moga-moga persahabatan kita macam dulu-dulu. Uhibbuki Fillah.

* Jauhkanlah diriku dari rasa terbeban dan membebankan orang lain. Jauhkan aku dari rasa tersepit dan menghimpit orang lain. Jauhkan dari perasaan dengki-mendengki dengan kesenangan dan kejayaan orang lain. Jauhkanlah Ya Allah..


No comments: